Directed by Jeong Ji-woo
Starred by Park Hae-il (Jeok-yo), Kim Moo-yeol(Ji-woo), Kim Go-eun(Eun-gyo)
Release date in Korea : 2012/04/26
감독 정지우
배우 박해일, 김무열, 김고은
"Muse (Eun-gyo)" is a Korean movie which beautifully portraits an old man's desire for youth, love and life. Director Jeong Ji-woo directed this film based on a bestseller by Park Bum-sin.
"은교"는 한 노인의 젊음, 사랑, 그리고 삶에 대한 열정을 아름답게 그린 한국 영화다.
Jeok-yo in his 70's is a great poet, and lives his tranquil old age in his house full of books. His admirers have made a fuss to establish the museum for his works, but he's unpleasing as if he traps in a coffin before he dies. His poems are great but his life looks dead.
70대 노인 적요는 위대한 시인으로, 책으로 가득 찬 집에서 평온한 노후를 보낸다. 적요의 추종자들은 그의 작품을 전시할 박물관을 건립하겠다고 법석이지만, 그는 자신이 죽기도 전에 관에 갇히는 듯하여 마뜩지 않다. 그 시는 위대하지만, 그의 삶은 죽은 듯하다.
His assistant Ji-woo venerates Jeok-yo as a writing teacher and takes care of him everyday. Ji-woo has recently published his first book and become a bestseller author, but he seems to dislike this situation.
그의 제자 지우는 적요를 스승으로서 떠받들며 매일 그를 돌본다. 지우는 최근에 첫 책을 발표하여 베스트셀러가 되었지만, 이런 상황이 탐탁치 않은 듯 하다.
"Jeok-yo means 'solitary and serene' in Korean. Ina instant, It sounds good, but what If it feels more like dead? What is that a human really is alive?"
"적요라는 이름은 외롭고 평화로운 상태를 말한다. 일견 좋게 들리지만, 만약 그러한 안식이 죽음과도 같이 느껴진다면 어떨까? 인간이 진정으로 살아있다는 것은 무엇일까?"
One day, Jeok-yo and Ji-woo find a 17-year old girl asleep on a chair on his porch. Ji-woo scorches her but Jeok-yo doesn't. A busy author, Ji-woo hires this girl, whose name is Eun-gyo, to clean Jeok-yo's house. "적요라는 이름은 외롭고 평화로운 상태를 말한다. 일견 좋게 들리지만, 만약 그러한 안식이 죽음과도 같이 느껴진다면 어떨까? 인간이 진정으로 살아있다는 것은 무엇일까?"
어느날, 적요와 지우는 적요의 집 현관 의자 위에 잠든 17세 소녀를 발견한다. 바쁜 작가인 지우는 은교라는 이름의 이 소녀를 고용해 적요의 집 청소를 맡긴다.
Eun-gyo creates a quiet stir in Jeok-yo's ordinary life. As Jeok-yo spends time with Eun-gyo, his dead-like feelings are awakened. Her young, pure and vigorous spirit captivates him, and he has an illusion that he returns to be young.
은교는 적요의 일상에 조용한 파문을 일으킨다. 적요는 은교와 시간을 보내면서 죽어버린 것만 같았던 감정들이 되살아난다. 은교의 젊고, 순수하고 생명력 넘치는 영혼이 그를 매혹시키며, 그는 자신이 젊은 시절로 돌아간 것 같은 착각을 하게 된다.
His desire toward what he cannot gain gives him a strong afflatus, and he starts to write a short story 'Eun-gyo'. As he imagines her beauty and youth, he describes all his delicate senses and emotions sensed if he could touch her body. Meanwhile subtle but powerful tension is build among Jeok-yo, Ji-woo and Eun-gyo...
Youth to which we can't return, talent which we can't have, and beauty which is too delicate to keep are intertwined and create a surprisingly beautiful and tragic story. I bet there is something to impress grown-ups.
되돌아 갈 수 없는 젊음, 결코 얻지 못한 재능, 순수하기에 깨져 버리기 쉬운 아름다움이 얽히며 놀랍도록 아름답고 슬픈 이야기를 창조한다. 분명 이 영화에는 어느 정도 나이 든 사람만이 얻을 수 있는 깊은 울림이 있다.
Park Hae-il is my favorite actor who has boyish sentiment and mature inside at the same time. So he may be the best suited actor for Jeok-yo who should show both an old man's mind and young man's desire. I, however, felt a little awkwardness to see him as an old man at the beginning of the movie since I used to watch his boyish face.
박해일은 내가 좋아하는 배우다. 그는 소년 같은 감성에 성숙한 내면을 가지고 있다. 그 때문에 노인이지만 젊음을 갈망하는 적요의 역할에 최적이었는지도 모른다. 하지만 내가 그의 동안(童顔)에 익숙해서인지, 영화 초반에 노인분장을 한 그를 보며 어색한 느낌을 지울 수 없었다.
Park had to spend 10 hours every day to apply make-up in order to transform into an elderly in his 70's, and such an excessive make-up might make him uneasy, or make him really old. :)
박해일은 70대 노인으로 변신하기 위해 매일 분장하는데만 10시간을 보냈다고 하는데, 어쩌면 그 과도한 분장이 배우를 불편하게 했는지도 모르겠다. (분장하다가 진짜 늙겠다.)
But If we get through it, we could catch a glimpse of understanding about humans' deepest desires, even though we could not thoroughly understand it.
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